neděle 16. června 2013

Zloděj to nebyl...

Když jsem po povodních přijel na hájovnu, narazil jsem na zajímavý úkaz. Už jsem ho vlastně pozoroval před rokem. Tehdy jsem chtěl po příjezdu otevřít skříň rozvaděče elektřiny na domě, abych zapnul hlavní jistič. Ještě než jsem vložil čtyřhranný klíč do zámku, všiml jsem si, že díra je zalepena hlínou. To mne trochu překvapilo. Kdo by to mohl udělat? A za jakým účelem?
     Pak jsem si vzpomněl, co mi říkal jeden známý. Zloději si podobnými způsoby označují objekty svého zájmu. Buď dají piškot pod rohožku, aby při kontrole za několik dní viděli, jestli do bytu někdo chodí. Nebo zalepí klíčovou dírku, aby viděli, jestli tam někdo strká klíč. U mne jistě zalepili díru pro klíč ve dvířkách rozvaděče, aby zjistili, jestli do domu někdo chodí a zapíná elektřinu. To mne dost zneklidnilo.
     Za nějaký čas jsem zase viděl zalepenou díru, tentokrát jen částečně a po dvířkách lezl pavouk. Pojal jsem podezření, jestli to není on, kdo z nějakého důvodu zalepuje otvor pro klíč. Ale pak jsem na to zase zapomněl.
     Až teď jsem si na vzpomněl. Podívám se, co se skrývá za hlínou. Opatrně jsem jehlou vyškrábal hlínu z otvoru a posvítil dovnitř. Hned mi bylo všechno jasné: uvnitř se kroutilo několik mrňavých larev! Všechno je pěkně vidět na obrázcích. Není mi jenom jasné, co znamená ta rýha v hlíně na začátku – snad se tam už někdo na larvy dobýval? A jak by se potom dostaly ven, hlína byla dost ztvrdlá.
     Ale spadl mi kámen ze srdce. Nebyl to zloděj, to jen pavouk (s největší pravděpodobností) ukryl svá vajíčka do bezpečí a pečlivě je zalepil hlínou. V přírodě člověk objevuje pořád nová překvapení...