středa 1. srpna 2012

Zase bez elektriky


Červenec mi zase připravil překvapení. Aniž bychom něco tušili, přijeli jsme s vnučkou na týdenní pobyt a zakrátko jsme zjistili, že nejde elektřina. Pátrání v domě i mimo dům nepřineslo žádný výsledek, tak jsme se vypravili do objektu bývalých kasáren, abychom tam zjistili staronový problém s elektrickou přípojkou. Oprava z dubna dlouho nevydržela, zase někdo zdemoloval přístřešek, pod kterým byly uloženy provizorně spojené kabely.
     Jelikož nebylo možné provést opravu hned (a já bych si na to vůbec netroufal), zůstali jsme celý týden bez elektřiny. Potraviny jsme dali do sklepa (14 °C), ty choulostivé jsme snědli jako první a v dalších dnech jsme vždycky uvařili jídlo a ještě ten samý den ho snědli. A tak jsme ledničku ani nepotřebovali. Vodu jsme vytáhli ručně ze studny a na mytí ji ohřáli buď na PB sporáku nebo dvakrát na kamnech, když jsme museli kvůli chladnému počasí na chvíli zatopit.
     Bez rádia jsem se musel obejít. Dále jsem měl jen nabitý mobil a v notebooku baterii asi na 2 hodiny provozu, kdybych potřeboval něco nutně napsat a odeslat.
     Historie problémů s elektřinou letos gradovala a já už mám ve sbírce fotografií pěknou sérii, jak to probíhalo. Snad už je ale konec a vandalové dají pokoj. Už to tam vůbec nevypadá, jako by tam mělo být něco k ukradení.

První fáze – odcizení kovových dvířek rozvaděče

Druhá fáze – odcizení kovových částí rozvaděče, ustřižení kabelů

Třetí fáze – oprava a vložení spojených kabelů do přístřešku

Čtvrtá fáze – demolice přístřešku, spálené kabely

Pátá fáze – další oprava a uložení spojených kabelů do země, zahrnutí sutí

     Je pro mne ale záhadou, jakým způsobem došlo ke spálení opravených kabelů. Na posledním obrázku jsou dobře vidět ohořelé konce, kde byly 4 vodiče přípojky provizorně spojeny a důkladně zaizolovány. Přitom v okolí vodičů není vidět spálená místa, např. trávu.

     V minulých asi 4 letech fungovala elektrická přípojka bez problémů. Až jsem se tomu divil. Zbývá tedy doufat, že se tenhle stav vrátí…