sobota 8. října 2011

Nová italská stanice na 1476 kHz

Od 5. října je na středovlnném kmitočtu 1476 kHz v provozu nová stanice se zvláštním jménem: Radio Medjugorje Italia (čti Medžugorje). Vysílá z provincie Padova, region Veneto v severní části Itálie. Vysílač má výkon 1 kW.
     Slyšel jsem ji poprvé hned druhý den, 6. října ráno, když jsem na 1476 kHz zjistil míchající se dvě stanice.

Obvykle je tam jen španělské Euzkadi Radio. Pomocí rámové antény se mi podařilo španělskou stanici trochu odsměrovat a pak jsem zjistil, že Radio Medjugorje je slyšet docela pěkně. Ale taková kvalita příjmu, jako je na nahrávce, je dost vzácná, musel jsem dlouho čekat, než jsem mohl mezi písněmi nahrát pěknou identifikaci.

Medjugorje má i TV stanici na internetu. Název obou stanic se váže k malé vesnici Medžugorje v Bosně a Hercegovině, kde se roku 1981 zjevila Panna Marie a předala poselství pro tento svět. Od té doby už vesnici navštívily miliony poutníků z celého světa, aby zde načerpaly duchovní sílu.
     Večer běží náboženský program v srbštině.

Na nahrávce je identifikace, která se opakuje po každé nebo po dvou písních:

„Radio Medjugorje Italia, prove tecniche di tramissione su kilohertz 1476 in modulazione di ampiezza. Per informazioni medjugorjeitaliatv@libero.it“.