pátek 30. listopadu 2012

Listopadové úlovky v pásmu FM


Výborné příjmové podmínky v pásmu FM mne v polovině listopadu zastihly na správném místě ve správný čas. Vždycky se to tak nepovede. V říjnu jsem musel v nejlepším z hájovny odjet, v listopadu jsem sice podmínek využil, ale zase ne až do konce, zase jsem musel odjet.
Přesto se ke mně dostala řada zajímavých stanic od úterý 13.11. až do pátku 16.11., kdy jsem musel vypnout přijímač v 9:30 hod. Ale byl jsem rád hlavně za ten kousek pátečního rána. Slyšel jsem konečně Francii a jako bonus ještě Belgii. Navíc jsem potom doma objevil na nahrávce z tuneru Perseus FM+ druhý vysílač z Belgie! To bylo radosti, protože Belgii jsem slyšel tady na Plzeňsku naposledy někdy kolem roku 1990.
     Nejbližší francouzský vysílač je Strasbourg, slyšel jsem program France Inter na 97.3 MHz ze vzdálenosti 455 km. Z Belgie jsem slyšel z vysílače Liege nejprve 3. program společnosti RTBF (Musiq3 – vážná hudba) a potom doma jsem na nahrávce objevil ještě 1. program La Premiere na 96.4 MHz. V obou případech je vzdálenost 564 km. Společnost RTBF vysílá francouzsky.
V pátek ráno byly signály velmi stabilní a docela silné. Bylo vidět, že příjmové podmínky jsou díky inverzi silně zlepšené. Mrzelo mne, že musím odjet, protože bych se byl určitě zaměřil na Anglii. Z Belgie už to není daleko.
     Předtím jsem slyšel ve čtvrtek večer i v pátek ráno vysílač americké armády AFN Frankfurt s programem „AFN Wiesbaden – The Eagle“ na 98.7 MHz. Tam je vzdálenost 356 km.
 
Na mapce jsou zakresleny nejvzdálenější vysílače, které jsem zachytil v polovině listopadu.
 
Vybral jsem 4 nahrávky: AFN Frankfurt, France Inter, La Premiere(BEL) a Musiq3 (BEL).

AFN Frankfurt (D):

98.7 AFN Wiesbaden, Frankfurt D 2012-11-16 0830utc

France Inter, Strasbourg (F):
  97.3 France Inter, Strasbourg F 2012-11-16 0732utc

RTBF-1 La Premiere, Liege (BEL):
  96.4 RTBF-1 Liege BEL 2012-11-16 0730utc

RTBF-3 Musiq´3, Liege (BEL):
  99.5 RTBF-3 Liege BEL 2012-11-16 0830utc