čtvrtek 27. ledna 2011

Italský trpaslík vysílá na 1512 kHz

Úterní dopoledne 18. ledna mi přineslo velké překvapení v podobě malé italské stanice, kterou jsem naladil náhodou na 1512 kHz. Slyšel jsem tam řecký vysílač a jen ze zvyku jsem zkusil přepnout z antény MiniWhip na longwire, jestli by tam nebyl nějaký holandský pirát. Překvapilo mne už to, že řecký signál úplně zmizel. Navíc tam bylo slyšet něco velmi slabého v pozadí. Pak jsem poznal italštinu. To mne na tom kmitočtu moc nesedělo.
     Pak se signál zlepšil a pohled do seznamu ukázal, že tam je slabý vysílač o výkonu 0,5 kW v Bologni, který přenáší program stanice Onda Media Broadcast. Vysílá nepravidelně a patrně pronajímá vysílací čas různým subjektům. Tentokrát přenášeli italský program Hlasu Ruska. Ale nebyla to běžná každodenní relace, ale nějakým způsobem upravená, protože se často zmiňovali o Onda Media Broadcast a dokonce šéf stanice Roberto Forlán vedl rozhovor s někým z Hlasu Ruska.
     Poslouchal jsem mezi 9. a 10. hodinou dopolední a patrně jsem zachytil jeden z jejich aktivních dnů. V dalších dnech už jsem na kmitočtu nic neslyšel.

Nahrávka zachycuje konec zmíněného rozhovoru a ohlášení jak samotné stanice Onda Media Broadcast, tak i Hlasu Ruska z Moskvy (Voce de la Rusia).