čtvrtek 7. ledna 2010

DX nahrávka stanice z jižní Koreje

Do DX Juke Boxu v pravém sloupci jsem přidal novou nahrávku. Je to stanice KBS (Korea Broadcasting System), vysílač Hwaseong, z jižní Koreje. Slyšel jsem ji už na konci listopadu, teď jsem uloženou UNID nahrávku oprášil a norský DXer Bjarne Mjelde mi ochotně a obratem potvrdil, že se skutečně jedná o korejštinu.
     Na kmitočtu 1134 kHz vysílá sice po většinu dne silný chorvatský vysílač pro Chorvaty žijící na území celé Evropy, ale přes den, kdy se signál špatně šíří, je vysílač vypnut od 7.30 do cca. 14.50 hod. A právě těsně před jeho zapnutím se mi podařilo korejskou stanici na kmitočtu odhalit a nahrát.
     Jižní Koreu už jsem slyšel i na 1386 kHz - Mokpo MBC - a k tomu se váže jak vzpomínka na velkou radost, tak i na docela nepříjemný zážitek. Přestože jsem nahrál ID, která zní tako "MBC", chtěl jsem si to ověřit a tak jsem požádal jednoho japonského DXera, jestli by mohl potvrdit korejštinu na nahrávce (korejští DXeři nejsou známi). Korea a Japonsko jsou, jak známo, sousední země (přes vodu). Jeho e-mailovou adresu jsem měl z nějakého DX bulletinu, kam přispíval. On mi sice odpověděl obratem, ale já jsem nevěřil svým očím. Napsal, že korejštinu nezná a proč předpokládám, že by ji měl poznat. A kde že jsem vzal jeho jméno a adresu, že ho oslovuji? Můj mail byl sice velmi slušný, protože jsem si vědom odlišnosti mentality Asiatů, přesto byl asi obtěžující...
     Příznivé příjmové podmínky v pásmu MW na Asii stále trvají, už se sice vzdalujeme ode dne zimního slunovratu, ale ještě to pořád jde...